30 års erfarenhet och kunskap

Ända sedan LGT startades 1983 har vi satsat på att utveckla vår personal inom yrket och i kontakten kunderna. Tack vare det kontinuerliga förbättringsarbetet har vi låg personalomsättning och kan leverera en trygg, kvalitativ tjänst till våra kunder.

Möt våra medarbetare. Här berättar de med egna ord om jobbet på LGT:s Högtryck.

 

jonne_bild_nyhetsbrevJohn “Jonne” Rosdahl är arbetsledare och har jobbat på LGT sedan 1992.

Vad innebär det att vara arbetsledare på LGT?
– Det är lite som att vara spindeln i nätet. Jag håller i kontakten med våra kunder och koordinerar uppdragen. Mitt jobb omfattar allt från att svara i telefon till att säkerställa att rätt man är på rätt plats ute på fältet.

Du har jobbat på LGT i 21 år, hur har verksamheten förändrats under den tiden?
– För egen del, har min roll förändrats. Jag körde spolbil i 18 år innan jag blev arbetsledare. Företaget har hela tiden haft en stabil utveckling vilket jag tror är en framgångsfaktor. Jag är övertygad om att vi kommer att fortsätta växa i lugn men stadig takt.

 

ChristianChristian Kiltorp är högtryckstekniker på LGT sedan 2010.

Har du några tips för att undvika stopp?
– Stamspolning med jämna mellanrum är ett utmärkt förebyggande arbete för fastighetsägaren. Som hyresgäst gäller det att vara försiktig med oljan i samband med matlagningen. Matfett täpper igen i rören, så torka gärna ur stekpannan med lite papper innan du diskar den. Viktigt att tänka på är också att bara spola ner det som kommer från kroppen och toalettpapper i toaletten. Allt annat kan orsaka stopp och försvåra reningen av vattnet.